![]() |
Beste, Ik ben een zorgjuf in een kleuterschool en begeleid een kleutertje met reuma. Zij zit in de 3de kleuterklas en haar fijne motoriek vertoont vertraging. (Zij komt wel tot resultaat, maar op een hele stroeve manier). Is het zinvol om de ouders van deze kleuter door te verwijzen naar een kinesist? Alvast bedankt voor uw reactie! Vriendelijke groeten, H
|
|
RA Liga antwoordt:
Beste H,
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat werken rond de fijne motoriek via een kinesiste een meerwaarde kan betekenen.
Natuurlijk moet dit iemand zijn die duidelijk door de arts wordt gebriefd en die rekening kan houden met de moeilijke momenten voor de kleuter.
Best even overleggen met de ouders, zodat zij dit kunnen bespreken met de behandelende arts.
Meer info:
- brochure JIA - juveniele idiopatische artritis, of kinder- en jeugdreuma
- video kinderreuma onder controle houden
- website kinderreuma
Hopelijk vind je de gepaste oplossing.
Vriendelijke groeten,


